CONEIX A L’EQUIP QUE ESTÀ DARRERE D’AQUEST PROJECTE

Daniel Benito Goerlich

Catedràtic d’Història de l’Art i Conservador del Patrimoni Històric-artístic de la Universitat de València Estudi General. Va obtenir en 1981 el Premi Senyera de Recerques Històriques pels seus treballs sobre els vessants de l’Eclecticisme en l’arquitectura valenciana entre 1875 i 1925. És autor de diversos llibres i articles sobre arquitectura i altres temes relatius a la història de la cultura i les arts.

.

Ester Alba Pagán

Professora d´Història de l´Art. Ha sigut degana de la Facultat de Geografia i Història. En la actualitat, és  Titular d’Història de l’Art i imparteix les assignatures de Museologia i museografía i Art del segle XIX. La seua recerca se centra en l’àmbit de la imatge artística, la representació del poder, des de la perspectiva dels estudis visuals i la perspectiva de gènere, la crítica d’art, la museología i el patrimoni cultural. Té reconeguts  tres sexennis de recerca.

Javier Martí Oltra

Es va llicenciar en Geografia i Història per la Universitat de València (promoció 1982). És tècnic de Museus del Ministeri de Cultura, havent treballar en el Museu Arqueològic Nacional i en el Museu Nacional de Ceràmica “González Martí” entre 1990 i 1992. En aqueix any es va incorporar al Servei de Recerca Arqueològica de l’Ajuntament de València. En 2001 va ser encarregat del projecte de creació del Museu d’Història de València, inaugurat al maig de 2003, el qual dirigeix des de llavors.

Francesc Martínez Sanchis

Periodista i historiador. Llicenciat en Història i Doctor en Periodisme i Comunicació. Responsable del Museu del Margalló d’Aldaia (MUPA) i de l’Oficina de Promoció del Valencià de l’Ajuntament d’Aldaia. Professor associat de Periodisme de la Universitat de València. En el passat ha treballat els diaris Levante-EMV i El País i en Ràdio 9. Membre de l’Institut d’Estudis d’Estudis Comarcals de l’Horta Sud, l’Associació Espanyola d’Investigació de la Comunicació i la Societat Catalana de Comunicació.

María Lourdes Tamborero Capilla

Llicenciada en Història de l’Art per la Universitat de València amb premi extraordinari i III premi nacional. Diploma d’Estudis Avançats de Doctorat en Història de l’Art per la UV. Guia oficial de turismo de la Comunitat Valenciana. Ha sigut becària d’investigació en el Departament d’Història de l’Art de la UV i becària de museologia en el Museu Arqueològic de Sagunt. Ha treballat com a conservadora en la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Carles i realitzat activitats professionals com a tècnica superior en l’àmbit del patrimoni cultural, museus i didàctica d’exposicions per a diverses institucions i empreses.

Mar Gaitán Salvatella

Historiadora de l’art, Màster en patrimoni cultural i doctoranda en història de l’art per la Universitat de València. Membre del ICOM, especialista en la comunicació i gestió cultural. Va exercir de cap de premsa a Fashion and Art projects i treballant com a difusora cultural en organismes com el Centre Internacional d’Estudis per a la Conservació i la Restauració de béns culturals (ICCROM) o la Coordinació Nacional de Conservació del patrimoni Cultural- INAH on a mès va realitzar estudis públics.

María Roca Cabrera

És Bachelor of Arts with Honours in Fashion Design per la University of Southampton (1993) i llicenciada en Història de l’Art (2013) per la Universitat de València. En l’actualitat disfruta d’una beca predoctoral de Personal Investigador en Formació de la Generalitat Valenciana i és membre de l’equip de treball del projecte VALuART València, (GIUV2015-224). A més hi ha comissariat dos exposicions dedicades a la història del disseny de teixits (2014 i 2016).

María Teresa Abad Azuaga

Historiadora de l’Art, Màster en Conservació i Gestió del Patrimoni Cultural. Especialista en documentació històrica i gestió de projectes culturals, ha encaminat la seua carrera professional a la divulgació del Patrimoni i la didàctica. Col·laboradora del Museu d’Història de València (MhV) des de la seua fase de creació fins a l’actualitat. Ha publicat diverses monografies relacionades amb el Patrimoni Valencià en revistes d’aquest àmbit.

Paula Jardón Giner

Doctora en Geografia i Història. Actualment és professora Contractada doctora del Departament de Didàctica de les Ciències experimentals i socials de la Universitat de València. Sòcia fundadora de la CB D’arqueig de la SL Darqueo estudi i difusió del Patrimoni. Activitat professional centrada en el camp de la docència universitària i en gestió del patrimoni. Forma part dels grups de recerca CREAR i GENDAR, de l’Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives i del grup Gea-Clio d’Innovació educativa.

Liliane Cuesta

Després d’una formació d’història de l’art i museologia a l’École du Louvre i a Paris IV-La Sorbonne, Liliane Cuesta Davignon accedeix al Cos Facultatiu de Conservadors de Museu el 2005. Actualment, és responsable de l’àrea de difusió del Museu Nacional de Ceràmica de València. És membre d’ICOM i CECA. És autora de diversos treballs i participa a diversos projectes sobre museus, gènere i sexualitat.

Aneta Vasileva Ivanova

Llicenciada i Màster en Història de l’Art per la Universitat de València. Ha participat en diversos projectes i publicacions, centrats en l’anàlisi de les manifestacions artístiques contemporànies des de l’enfocament de gènere, com De-construint identitats: la imatge de la dona en la modernitat, 2016 o Espai, gènere, memòria, 2017. Forma part del projecte guanyador de la convocatòria del CMCV per a relectures de gènere, 2017.

Begoña Soler Mayor

Arqueòloga, Doctora en Geografia i Història per la Universitat de València en 1996. Des de l’any 2004 és conservadora en la Unitat de Difusió, Didàctica i Exposicions del Museu de Prehistòria de València. Coordina i comissària exposicions i treballa en la difusió del patrimoni i l’estudi de les dones de la Prehistòria. Ha impartit i coordinat cursos de postgrau i en l’actualitat imparteix classe en el Master d’Arqueologia de la Universitat de València.

Ricard Huerta

Ricard Huerta és artista visual i Catedràtic d’Educació Artística a la Universitat de València. Investigador de l’Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives. Director d’EARI Educación Artística Revista de Investigación, Director del Diploma d’Especialització en Educació Artística i Gestió de Museus. Director de Museari, President d’AVALEM Associació Valenciana d’Educadors en Museus i Patrimonis.  Doctor en Belles Arts i llicenciat en Música, Belles Arts i Comunicació Audiovisual. Coordinador del Grup CREARI de Recerca en Pedagogies Culturals (GIUV2013-103). Coordina el Projecte d’Innovació Pedagògica Second Round Art i Lluita en Secundària. Membre del Seminari de Gènere i Diversitat Sexual dels Museus de Catalunya.

Clara Pérez Herrero

Llicenciada en Història, especialitat Arqueologia (Universitat de València), Postgrau en Teatre i Educació per la Universitat de València i Màster en Gestió de Museus i de Patrimoni (Universitat Cardenal Herrero-CEU). Sòcia fundadora de Darqueo estudi i Difusió del Patrimoni SL. Docència en el Màster en Gestió de Museus i de Patrimoni (Universitat Cardenal Herrero-CEU). Des de 2014, directora del Museu Comarcal de l’Horta Sud Josep Ferris March.

Clara Solbes Borja

Graduada en Història de l’Art (UV), Màster en Estudis Comparats de Literatura, Art i Pensament (UPF) i Màster en Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat (UA). Ha treballat en diferents departaments de centres com el MUBAG i Bombas Gens, ha col·aborat amb centres com l’IVAM i ha participat en diferents projectes museográfics. Actualment, és Personal Investigador en Formació del departament d’Història de l’Art de la UV i col·labora amb el grup VALuART i amb el projecte MINECO «Las artistas en España, 1804-1939».

 

Eugenia Soler Palomares

Llicenciada en Història de l’Art per la Universitat de València. Màster Universitari en Museologia per la Universitat Politècnica de València. Sòcia fundadora de l’empresa Entralart Iniciatives Culturals, dedicada a la gestió, disseny i exhibició museogràfica i didàctica des de l’any 2003 fins a l’actualitat. Treballant amb diversos Museus i espais patrimonials emblemàtics de la Comunitat Valenciana. En els últims anys centrada en l’educació i didàctica en museus i institucions artístiques i culturals. Elaborant itineraris i rutes educatives dins i en l’entorn d’espais museales.

María Hernández-Reinoso

Màster en Història de l’Art i Cultura Visual i Màster en Professorat d’Educació Secundària per la Universitat de València. Guia oficial de turisme. És Màster en Màrqueting i Gestió Comercial. Doctoranda al Departament d’Història de l’Art de la Universitat de València. Ha impartit classes en el Centre Internacional de Gandia i en el CdT de la Generalitat Valenciana. Ha treballat en l’IVAM i ha realitzat pràctiques en el Centre el Carme, en el Centre Cultural Bancaixa i en el Museu de Ceràmica de Paterna. Membre del Col·lectiu Genere i Cultura Visual de la Universitat de València. Igualment, és col·laboradora de l’equip de treball del projecte VALuART València, (GIUV2015-224).

Sunsió García Zanón

Llicenciada en Geografia i Història, especialitat Història Contemporània (UVEG) , és conservadora del Museu Valencià d’Etnologia de la Diputació de València. En el museu realitza tasques d’assessorament en museus locals i municipis en temes d’etnologia i museografia, alhora que comissària exposicions (Festes valencianes; Guerra a la ciutat. 1936-39; 90 minuts. Futbol i identitats; Agranes i estels. Els valencians i els USA o Inventant la tradició. Indumentària i identitats) . També és membre del Grup d’Investigació Tèxtil i Moda.

Mónica Bolufer Peruga

Catedràtica d’Història Moderna (UVEG), especialista en història sociocultural i història de les dones en l’època moderna, en particular en el segle XVIII. Ha publicat els llibres “Dones i il·lustració. La construcció de la feminitat en l’Espanya del segle XVIII” (1998), “Amor, matrimoni i familia” (1998, amb I. Morant), “Antonio Ponz: Viatge fora d’Espanya” (2007) i “La vida i l’escriptura en el segle XVIII” (2008) i coordinat diverses obres col·lectives.

Ana García Palacios

Llicenciada en Història de l’Art per la Universitat de València, Màster en Documents i Llibres, Arxius i Biblioteques per la Universitat de Sevilla. En possessió del Certificat de Professionalitat en Promoció Turística Local i Informació al Visitant i de l’acreditació de Guia Oficial de Turisme de la Comunitat Valenciana. Contractada en diverses ocasions per prestació de serveis al Museu de Ceràmica de Manises. Actualment becària a l’MCM dins del programa de Pràctiques de Post Grau de l’Ajuntament de Manises.

Carina Rodriguez Godoy

Carina Rodriguez Godoy (Mendoza-Argentina). Estudiant de grau en Història per la Universitat de València. Realització de pràctiques en l’arxiu del Corpus Christi (2018) i en el Museu de Ceràmica de Paterna (2018). Actualment es troba acabant el grau d’Història amb el treball de final de carrera centrat en les torres musulmanes valencianes durant els segles XI-XIII, dirigit pel professor del departament d’època medieval Manuel Ruzafa.

David Gimilio Sanz

Llicenciat en Geografia i Història i Doctor en Història de l’Art per la Universitat de València amb una tesi dedicada al pintor acadèmic José Vergara Gimeno. Tècnic d’Art Valencià del Museu de Belles Arts de València, és autor entre altres de diverses publicacions sobre les col·leccions de pintura i escultura del Museu. Actualment és director científic del nou Pla Museològic del Museu de Belles Arts de València.

Ernesto Manzanedo Llorente

Arqueòleg. Llicenciat en Geografia i Història (Prehistòria i Arqueologia) per la Universitat de València en 1992. Màster en Mètodes i Tècniques Avançades d’Investigació Històrica, Artística i Geogràfica per la UNED en 2014. Des de 2008 dirigeix el Servei Arqueològic Municipal de Paterna i és director també del Museu de Ceràmica de la localitat. És autor de diversos llibres i articles sobre ceràmica medieval valenciana.

Isabel Justo

Doctora en Història de l’Art (Universitat de València) i Llicenciada en Belles Arts (Universitat Politècnica de València), pertany als Cossos d’Ajudants i Conservadors de Museus. És tècnic de Museus del Ministeri de Cultura, des de 2017 en el Museu Nacional de Ceràmica “González Martí”. Ha dedicat els últims anys a investigar les manifestacions artístiques del canvi de segle XIX-XX i la representació dels ideals femení i masculí.

Javier  Fernández Martínez

Graduat en Història de l’Art (UV) amb Premi Extraordinari i Màster en Història de l’Art i Cultura Visual (UV/UJI). Ha format part del departament de didàctica de l’IVAM, de la galeria d’art Pepita Lumier i participa en diferentes projectes expositius. Actualment és Personal Investigador en Formació del departament d’Història de l’Art (UV), col.laborador de la revista MAKMA, membre del grup d’investigació VALuART i president de l’Associació PANGAEA de Jóvens Investigadors.

José Manuel Garrido Sancho

Llicenciat en Història per la Universitat de València, màster en Patrimoni Cultural de la Universitat de València. Des de l’any 2010 treballa en el Museu de Ceràmica de Paterna desenvolupant treballs d’inspecció arqueològica, didàctica, visites guiades, gestió i administració.

Mariángeles Pérez-Martín

Llicenciada i Màster en Història de l’Art, i Màster en Estudis Hispànics Avançats per la Universitat de València. Actualment realitza el Doctorat com a Personal Investigador en Formació (FPU) del Departament d’Història de l’Art (UVEG) . Investiga sobre Art Contemporani, Història Cultural i Història de les dones, i realitza crítica d’art actual. Membre del grup «VALuART» (Universitat València) i del projecte MINECO «Las artistas en España, 1804-1939» (Universidad Zaragoza).

Noelia Pacheco

Graduada en Història de l’Art (UV). Màster interuniversitari en Gestió Cultural (UPV-UV). Guia oficial de la Comunitat Valenciana. Treballa en la difusió del patrimoni mitjançant l’educació artística i la didàctica i ha col·laborat en diverses institucions i centres culturals valencians com el Centre del Carme de Cultura Contemporània, el monestir de Sant Miquel dels Reis o el Museu Municipal de Ceràmica de Paterna entre altres.

Paco Estellés Castelló

Diplomat en Treball Social, especialitzat en Educació Sociocultural. Ha desenvolupat aquestes matèries des de 1995 en els Servei de Joventut i Serveis Socials de l’Ajuntament de Paterna. Publica l’experiència “Juguem a ser una associació”, Premi Promoció Associativa 2004 del Consell de la Joventut de la Comunitat Valenciana. Des de 2010 desenvolupa i coordina la didàctica del Museu de Paterna, “jugant” amb les peces i sales del Museu per a contaminar-les de ciutadania.

Sara Blanes Ibañez

Pèrita en Ceràmica Artística per l’Escola Pràctica de Ceràmica de Manises i Llicenciada en Belles Arts per la Facultat de BB.AA. de Sant Carles. Des de 1987 fins l’any 2013, ha sigut la responsable del departament de restauració del Museu de Ceràmica de Manises i, des de 2013 fins l’actualitat, exerceix com a Tècnica en la direcció d’aquesta institució. És també Coordinadora de la Biennal Internacional de Ceràmica de Manises des de 2013. Ha realitzat treballs de restauració i conservació sobre el patrimoni ceràmic de l’Ajuntament de València i de l’Esglèsia de Sant Joan Baptista de Manises. Així mateix, ha intervingut en l’extracció d’objectes ceràmics i ha col·laborat en les actuacions arqueològiques efectuades al subsol de Manises.

María del Mar Amat de la Flor

Llicenciada en Geografia i Història, especialitat en Història de l’Art per la Universitat de València. Tècnic especialista en Biblioteconomia, Arxivística i Documentació. Becada per diferents institucions completa la seua formació en documentació i gestió de col·leccions. Becària de recerca en el Museu de Belles Arts de València, institució amb la qual col·labora des de l’any 2000. Forma part de l’equip redactor del nou Pla Museològic del Museu de Belles Arts de València.

.

Tono Vizcaíno Estevan

Llicenciat en Història i doctor en Arqueologia per la Universitat de València. Ha participat en projectes arqueològics a Grècia, Itàlia, el Marroc i Espanya, i ha treballat com a avaluador de projectes d’investigació competitius al European Research Council. Des de 2017 és becari a la Unitat de Difusió, Didàctica i Exposicions del Museu de Prehistòria de València. Desenvolupa la seva activitat professional en l’àmbit de la gestió del patrimoni i en l’estudi de les relacions entre arqueologia i societat..

Carmen María Gordo Herrero

Màster en Història de l’Art per la Universitat de València. Des dels seus inicis al món de l’art com a becària Erasmus i Leonardo da Vinci a la Universitat de Trento, ha treballat com a professora associada al Departament d’Història de l’Art de la Universitat de València, col·laborat en diferents projectes relacionats amb l’Art Valencià i treballat com a Tècnic Assistent del Centre d’Estudis i Cinema del MuVIM. És Guia Turístic Oficial per La Generalitat Valenciana, De la Generalitat de Catalunya i de la Junta d’Andalusia. Especialista en turisme cultural. Tècnic de recolzament en congressos i esdeveniments culturals. Amb la seua formació pedagògica de Grau en Magisteri participa i treballa en projectes per a l’adaptació metodològic-didàctica dels continguts del turisme cultural a col·lectius d’educació i turístics

 

Eva Sanz Gisbert

Llicenciada en Geografia i Història, especialitat en Història de l’Art per la Universitat de València. Ha participat com a tutora del programa de pràctiques formatives de la Universitat de València, així com docent el programa de formació local de la Diputació de València. Des de 1999 Conservadora del Museu de la Rajoleria de Paiporta, on és responsable de la gestió, coordinació d’exposicions, publicacions i activitats didàctiques d’aquest.