Palmito mil cares. Audiències publiques

Gènere i indumentària   
Gènere i espai   
Divisió sexual del treball   

En l’actualitat solem associar el palmito a la indumentària femenina. Però al llarg de la història, i especialment en les cultures orientals, aquest objecte ha sigut tant d’ús masculí com femení, tal com podem observar en les representacions d’aquesta peça, on tant palmitos plegables (la majoria) com redons són portats pels homes intervinents en les dues escenes, i també per les tres dones representades en l’anvers del país. Xina, amb la dinastia Qing (1644-1912), arriba l’edat d’or de la producció, pintura, gaudi i col·leccionisme dels palmitos plegables, i passen a ser l’objecte favorit d’homes de diferents classes socials, de manera que qualsevol home en posseïa un o dos. De fet, en la cort real i en les famílies riques es podia arribar a col·leccionar  desenes, o fins i tot centenars, de palmitos plegables amb il·lustracions i cal·ligrafies. (Chen Ying, 2009)

.