Somos una esperanza perdida

Estereotips de gènere

La trajectòria artística de Yolanda Herranz comença el 1979, i des de llavors ha exposat amb regularitat. La seua creació, de marcat caràcter conceptual, es desenvolupa en projectes artístics que han estat exposats en més de dues-centes exposicions a Europa (Alemanya, Àustria, Bèlgica, Espanya, Grècia, Islàndia, Itàlia, Lituània, Luxemburg, Noruega, Polònia, Portugal, Regne Unit, Suïssa), a Amèrica (Argentina, Canadà, Colòmbia, Costa Rica, Cuba, Brasil, Nicaragua, USA) a Rússia i al Japó. La seua obra es troba representada en museus i institucions de prestigi de diferents països. La incertesa de les imatges no es resol, totes les figures mantenen una tensió latent, un dilema indecís i irresoluble. Dubtem i sentim. Qüestionem i concebem. Negrors tatuades en l’ànima. El cos és fràgil, la bellesa passatgera, la carn vulnerable i perible. Partint de la intensitat del Fosc, apareix la llum que va traçant els trets. El penetrant abisme hi ha un tènue resplendor que emana deixant entreveure els semblants. Llums i crepuscles, espectres de l’esperit.